04.12.2013

To doble tagkort med kakeform-pynt

Ideen er stjålet fra Mai-Britt som brukte kakeformer. Jeg hadde ikke slike former liggende, men! Jeg hadde slike søte små issjokoladeformer som jeg kjøpte på Åhlens en tid tilbake. Etter litt tøy og bøy på de, for å få de litt videre, så ble de jo brukbare. Skjøre, men så skal de da heller ikke kastes vegg i mellom :)

Her er de ferdig dekorerte issjokoladeformene brukt på Dobbel Tag-kort, og som dere ser... Jeg har holdt meg i Shabby Chic stilen denne gangen. Jeg er NESTEN imponert over meg selv *hehe*


Tagsene fikk en runde med Gesso før jeg satte på mønsterark. Jeg brukte Emboss It Dabber fra Ranger og strødde hvit Frantage med gullglitter i. Embosset dette med varmepistolen. Dekorerte så med doily, bilder fra Kort og Godt, og blonde. Til slutt satte jeg på min selvlagde pynt :)


Issjokoladeformene måtte tøyes og strekkes litt for å være brukbare til dette, ikke noe problem da de knapt er tykkere enn aluminiumsfolie. Malte de hvite med akrylmaling (klasket på litt ekstra langs kantene) og lot de tørke. Sprayet 1" sirkler i mønsterark med Perfect Pearls, og tok Distress Paint Tarnished Brass langs kanten av formen. Tok litt hvit maling på julestjerna og påførte Stickles. En tur ned i eskene med juletrepynt ga resultat, der fant jeg jo glitter! Disse limte jeg fast på blomstens bakside før jeg plasserte blomst og glitter nedi formen. Limet jeg har brukt her er Glossy Accent. Til slutt brukte jeg Liquid Pearls for å lage noen små perler nedi formen. Vips; ferdig dekor :)


Til slutt fikk tagkortene en hempe og sløyfe av Seambinding ribbon.

Utstyrsliste:
Emboss It Dabber (Ranger)
Frantage 
Seambinding Ribbon
Selvlagde tags
Utklippsbilder fra Kort og Godt
Hjertedoily av ukjent opphav
Cheery Lynn doilies die (brukt på kaffefilter)
Blonde fra stæsj
Julestjerner fra WOC
Stickles
Distress Paint Tarnished Brass
Hvit akrylmaling på formene (ga bedre heft enn Gesso faktisk)
Gesso på tagene
Varmepistol
Issjokoladeformer

Takk for titten :)

1 kommentar:

  1. wow gorgeous love the texture and detail
    Hugs Kate xx
    ps I have more candy today :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...