05.11.2013

Scrapping.no 10 år!!! 3 ting for Altered Prosjekter

I anledning at Scrapping.no feirer 10års jubileum i disse dager så har jeg vært litt ekstra mye på scrapperommet :) Og jeg har fått herjet med alle de arbeidsledige dorull-kjernene jeg har samlet på (det er noen...). Lager et felles blogginnlegg for de 3 prosjektene jeg har lagd med dorullkjerner siden de ble lagd samtidig :)

I gruppen Altered Prosjekter har jeg lagt inn følgende:

Oppgave 3: Tema jul 

Her lagde jeg en adventskalender, og denne er ikke noe for tyvtittere da lokkene er knyttet med hjelp av hampetråd slik at tråden fungerer som en hengsel. Planen med denne er å skrive dagens høydepunkt (baking, lage julepynt, lage såpe) og slike ting på ark, rulle de sammen og knytte sløyfe rundt.


Stiftet sammen 24 doruller, stanset ut 24 sirkler i Kraftkartong med hjelp av en Spellbinderdie, og 24 sirkler fra mønsterark fra Echo Park Paper med hjelp av en Sizzix-die. De to diesene passet så fint sammen i størrelse :) Tallene er stanset ut med "Alphabetical" Sizzlitz (Tim Holtz Alterations). Stjernene i Kraftkartong er stanset ut med en Martha Stewart punch, mens de hvite er en kantpunch fra EK Succes. Ingen sverting eller annet dill, bare papir, lim, stifter, doruller og litt lim :)




Oppgave 6: Upcycling

Dørkrans laget av doruller! NOE må jeg bruke de opp på, så hvorfor ikke en dørkrans? Klippet hver dorull i 5 for å lage bladkransen, mens jeg klippet doruller i 6 for å lage litt slankere blomster. Bladene er malt hvite, og har fått Distress Paint Tarnished Brass på kanten, mens blomstene har fått motsatt behandling; malt med Tarnished Brass og fått Distress Paint Picket Fence på kantene.


Og midt i blomstene har jeg plassert pyntebær fra Kort og Godt. 3 stk pr blomst.




Oppgave 8: Bruk Gesso (eller annen hvit maling)

Enda flere doruller til pers! Her har jeg klippet hver rull i 5, stiftet de sammen, malt de hvite, pyntet de litt med Tarnished Brass og fullført med en bling i midten :) Har brukt Scrappers Floss for å henge de opp. Enkelt og greit! Veldig fin pynt i vinduet :)




Tusen takk for titten :)




1 kommentar:

  1. Takk for besøket i bloggen min.

    Så kul kalender du har lagd! Jeg sparer ruller til å lage en tilsvarende, men som ett hus. Kanskje blir det i år, kanskje neste år!

    Artige dorullkjerne blomster og snøfnugg (?) også.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...