02.02.2013

DT Inkspirational Challenge # 5 Anything goes!

Hei!
Da er det utfordring #5 hos oss i Inkspirational, og det er ANYTHING GOES!! Og jeg ville gjøre noe nytt (for meg) denne gangen. En transfer-teknikk som jeg kun har prøvd en gang før (på canvas) med et heller nedslående resultat *lol* Denne gangen prøvde jeg å overføre motivet til glass, ved å bruke Multi Medium. Jeg klipte ut motivet og påførte medium på motivsiden av arket, la det på glasset og rettet ut alle skrukker. Så lot jeg det tørke over natten.

Hi!
New challenge over at Inkspirational, it's time for ANYTHING GOES!! I wanted to do something new, at least for me, a transfer teqnique that I only have tried once (on canvas), with a catastrophic result *lol* This time I tried it on glas with Multi Medium. I cut the printed motive and added the Medium on the printed side, placed it on the glas and carefully removed any creases. I let it dry over night.
Har lagt et ark på innsiden av glasset slik at man ser motivet.
I have placed a piece of paper on the inside, so it's possible to see the image.
Med litt vann på en minimister, sprayet jeg arket og begynte å gnikke. Etterhvert kom jeg meg helt ned til det nederste laget, det som var inntrukket av medium. Da var det på tide å stoppe. Noen uhell hadde jeg, men hva gjør vel det? Også fargeleggingen var en ekstrem utfordring, siden det er svææææært lite papir igjen på glasset. Det var ikke lett å legge flere fargelag, men litt sjarmerende ble det vel? Det er jo hjemmelaget, og alt handler om å prøve seg frem :D
With some water in a minimister I misted the paper and started to rub of the paper. All the way down to the botton layer of the paper,with the print on. I had some small accident, but who cares? The coloring was a challenge too, since there litteraly is VERY little paper to let the color sink in to. It was not easy to layer colors, but a little charming is it. Isn't it? It's homemade, and it's all about trying and failing :D


Jeg brukte to charms på fiskenettet, en sjøstjerne festet med hemp og et anker festet med Glossy Accent. Jeg brukte hempen for å knytte nettet fast øverst og under bunnen av glasset.
I added two charms to the fishingnet, a starfish and an anchor. I used hemp to tie the net to the glas, at top and under the botton. The same hemp is used to tie the starfish-charm. Glossy Accent used to glue the anchor-charm.


Without the paper inside.


Motivet jeg har brukt er fra vår sponsor for januar; A Day For Daisies
The motive is from our fab sponsor for January; A Day For Daisies


Husker du dette kortet fra forrige utfordring? Glasskrukken følger med dette, så nå kan hun lagre skjell og stein fra ferien sin :) 
Remember my card from last challenge? The glasjar belong with it. Now she can store her seashells and small stones from her vacation :)
What I have used:
Digi from A Day for Daisies
Promarkers
Fishingnet
Charms
Glossy Accent
Multi Medium Glossy
Hemp from Hemptique.net
Old glas jar

Thanks for looking:)

13 kommentarer:

  1. Hi Lisbeth , what a great jar I love it.Cannot say what I love more , the mermaid ,fishnet or the jar...Im think the pink mermaid :))

    Hugs , Annette xx

    PS. The red glitter paper is " wrapping paper on a roll " 5 or 6 Euro in a large Supermarkt .

    SvarSlett
  2. Dette ble jo kjemepfint! Har aldri prøvd den teknikken før, selv om jeg har pyntet mangt et syktetøyglass gjennom tidene...

    SvarSlett
  3. Lisbeth this is an amazing project! You were very brave to attempt this, but the results are gorgeous, so well worth your time. The final picture looks like the little mermaid is actually under water! Beautifully done!

    SvarSlett
  4. Lisbeth, this is a masterpiece! It is so so creative, I love how you did this and finished it off with those gorgeous charms, this would look great in a bathroom, filled with her holiday shells x

    SvarSlett
  5. Wow Lisbeth! How creative and unique! Your transfer job is wonderful. Your friend is one lucky recipient!
    - Shauna

    SvarSlett
  6. Lisbeth, this is absolutely GENIUS!!! GORGEOUS colors and I adore your use of the digi!!! Fabulous creation, friend! HUGS and have a wonderful rest of your weekend! :)

    SvarSlett
  7. This is just brilliant, Lisbeth! LOVE it. xx

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe.. Ser at "innlegget har blitt fjernet.." Ikke ser så bra ut! Jeg oppdaget at jeg kommenterte kortet, og at dette egentlig ikke var det du blogget om her, så jeg flyttet bare kommentaren. Eeeelsker måten du har brukt fiskenettet på! Hvordan fikk du festet det? Og er det "originalt" eller selger de det noe sted? Har ikke funnet slikt selv..

      Slett
    2. Hehe, det hender seg at slikt skjer vet du :) Fiskenettet er flittig brukt den senere tiden ja... Det er originalt, ihvertfall stod det at det var det hos Joanna Sheen :) Så der har du det, det er ekte- og det er kjøpt :)På kortet så festet jeg nettet med litt panokitt-lim og litt glossy accent. Jeg begynte med glossy, men det tørker jo sakte... så endte opp med panokittlimet. En annen mulighet er jo å stifte det fast :)

      Slett
    3. Eh... men man kan ikke stifte nettet fast på glass... Hvis det var på glasset du mente... På glasset(rett under "ringen") har jeg brukt hampetråd og tredd gjennom maskene- og strammet til. I bunnen har jeg tredd hamp i et kryss ved å bruke maskene- ellers hadde hele nettet endt opp øverst på glasse:S Jeg følte mer enn en gang at jeg burde ha hatt 4 hender mens jeg holdt på med dette *lol*

      Slett
  9. Amazing!!!
    So clever and inspiring.
    Marina

    SvarSlett
  10. What an adorable project ~ very cute image!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...