07.01.2013

Kalendere for 2013/ Calendars for 2013

Her kommer to av julegavene jeg lagde i fjor (det høres ut som det er evigheter siden!!!). Selve platen som alt er montert på er gjenbruk. Jeg fikk nemlig ei utelykt av min søster og hennes samboer til bursdagen min, og to treplater beskyttet glassene. Disse treplatene ble selvsagte baser for kalenderne, og de er attpåtil kledd med emballasjepapir fra en av mine mange USA pakker :D Men det er mer som er gjenbruk ;)

Here is two of the Christmas gifts I made last year (it sounds so long ago!!!). The base that holds everything is recycled. I got a beautiful outdoor lamp from my sister and her hubbie for my birthday, and for protecting the glassplates it was used wooden plates. These were PERFECT for my calenders. The brown paper that I covered them with is also reuse, from some of my packages from USA from my time as a shoppoholic :D But I have recycled even more;)

Nummer 1:

Til min søster og hennes samboer, bildet er av hestene dems; Exotic Star og Chiquita Dancing (amerikansk traverrase) <3
For my sister and her hubbie. The picture shows their horses; Exotic Star and Chiquita Dancing (American Standardbred) <3
Bildet ble pusset litt i kantene, og så svertet i kantene med Distress Ink Vintage Photo og Walnut Stain. Så behandlet med 3 lag UTEE og så lagt i fryseren noen minutter. Knekte så opp embossingen for å få sprekker på bildet. Kantene ble til slutt pyntet med glitterlim :)
I sanded the edges of the picture and inked them with DI Vintage Photo and Walnut Stain. Then I embossed it three times with UTEE and placed the picture in the freezer for some minutes. I broke up the embossing a bit to get the cracks. Finally the edges got some Stickles Glitterglue on.

Har brukt litt bølgepapp som ble svertet, Doily die fra Cheery Lynn (stanset ut fra emballasjebeskyttelse fra USA)og noen blomster fra Petaloo. Ellers en klype fra Tim Holtz farget med Vintaj Patina, halvperler fra Rox Stamps, og seambinding bånd farget med samme Distress Inks som ellers.
Some corrugated cardstock, doily diecut from Cheery Lynn (the paper is reuse), and some Petaloo flowers. A hinge clip from Tim Holtz colored with Vintaj Patina, pearls, and seambinding.
Basene for hvert enkelt kalenderark er bazzill, punchet med Martha Stuart Patp-sett og svertet i 2 runder. Det så ikke ut på scrappeplassen min etter punchingen *plystre plystre* Journalingstemplet er stemplet med Walnut Stain, på gjenbrukt emballasje ;) "2013" er satt på 3d puter. Tallene er fra et utklippsark fra Maja Design. Kalenderarkene er fra Papirdesign.
Base for each single calendar month is Bazzill, punched with MS patp-set, then inked with two colors. It was quite a mess at my workstation after all this punching *whistle whistle*  For the journaling stamp I used Walnut Stain. Reused paper again. "2013" is from a DP from Maja Design, mounted on 3d gluepads. Calendar-sheets from Papirdesign.


Over til nummer 2:

Til min mor og hennes mann. Bildet er av deres Cavalier King Charles Spaniel Kitty <3
To my mother and her hubbie. Picture shows their Cavalier Kitty, a sweet darling cutie who often comes to visit us <3
Bildet er behandlet på samme måte, men på denne kalenderen har jeg brukt blålilla toner av Distress Ink, glitterlim, halvperler og blomster. 
Picture treated the same way, but this time I have used blue and purple tones of Distress Ink, glitterglue, pearls and flowers.

Selvsagt er de samme tingene gjenbrukt her.
The same things are reuse.
Tallene denne gangen er rubons. 
Hang du med helt til veis ende? I såfall, tusen takk for titten :)
Numbers this time is rubons from my stash.
Still following? Thank you for looking :)

5 kommentarer:

  1. Så flotte kalendere, og så nydelige bilder du har brukt på dem. :)

    SvarSlett
  2. Wow Lisbeth the see are just amazing. I live the effect of the photo treatment. So creative and I bet adored my the receiver! Did you get my email about the impression plate?

    SvarSlett
  3. Disse var kjempefine og for en flott personlig gave. Nydelig og gjennomført arbeid. Takk for detaljert beskrivelse, får nesten lyst å lage sånne når jeg ser de...
    legger meg til som følger :)

    Ønsker deg en fin start på det nye året,
    klem Antje

    SvarSlett
  4. Så utrolig fine disse var. Har jo fått et par sånne kalendere fra scrapomania jeg også som jeg har tatt med meg, og når jeg ser hvor fine kalendere du har laget med de fikk jeg lyst til å prøve meg jeg også. Skjønner forøvrig veldig godt at pulten din ble veldig "fin" etter all punchingen!! Men det var vel verdt det, for du verden for et resultat!!

    SvarSlett
  5. De är sååå tjusiga, dina kalendrar! Allra mest gillar jag den med hästarna, så vackra!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...