04.10.2012

En kopp te?

Bursdagsgave til min søster som fyller 34 år idag :) Hun er en større tedrikker enn meg (skal ikke så mye til forresten hehe).
Formen på koppen fant jeg på nett, så da gjenstod det bare å få lagd "tallerken" og en type lokk.

Dårlig bildekvalitet på de første to bildene...

Til kortet brukte jeg opp rester av bazzillen som ble brukt til selve koppen. Raffiabånd som jeg dro ut fikk noen spruter med mist, papirblomster fra diverse produsenter fikk mists i ulike farger. Liquid Pearl Olive Green i senter av blomstene, og Liquid pearl Platinum langs kanten på kortbasen.


Forfra
 
Dårlig fargegjengivelse her.
 
 
Oppi koppen har jeg lagt flere teposer med trekantform (vanlige poser fikk ikke plass oppi der). Man trekker i teposen som henger utenfor for å få opp lokket. Enkel patent :)
 
Har brukt matpapir flittig her. I snurreblomsten plassert i senter av den største blomsten stanset jeg ut et i matpapir også, limte bazzillen og matpapiret sammen nederst og snurret i vei. Den lyse snurreblomsten er av matpapir, og den opprullede "servietten" (Doily die) er også av matpapir. Senter i den mørke blomsten lengst til høyre er også matpapir. Den lysgrønne "sløyfeblomsten" er selvlagd i "Cold Porcelain" farget med litt Perfect Pearl.
 
Perlestrå i sirkel, og så har jeg demontert og satt sammen igjen en blomster"kvast" fra WOC. De runde kulene fra den blomsterkvasten fikk en dert med Stickles.
 
Tropical Flourish fra .... stanset ut i to omganger (lys og mørk grågrønn bazzill), sommerfugldie fra Spellbinder med Liquid Pearls, Canterbury (Vine spray) fra Petaloo sprayet med mist.
 
 Gaven ble i kveld mottatt av min søster som egentlig bare måpte :o Forresten slengte jeg med en lett dekorert melkesjokolade til henne også ment for hverdagens sjokoladebit;
Helt enkelt, med restepapir fra Maja Design. Maribel-stempel fra Stempelglede og Floral Oval-die fra Spellbinder er festet på et enkelt magebelte. Brukte ca en time på denne, måtte lage meg en mal på "esken" først ;)
 
 
 
Har brukt;
Bazzill i grågrønne farger, lysgrønn, vanilla
Mønsterark fra Maja Design "Fika"
Dies fra MemoryBox, Spellbinder, Cheery Lynn, Marianne Design
Blomster fra Petaloo, Bazzill, Prima, WOC, selvlagde snurrer, små blomster i plast kjøpt på HeidisHobbystugu
Noen mister
Blader fra Petaloo og WOC
matpapir
Liquid Pearls
Hamp-tråd
Dymo
Stempel fra Norsk Stempelblad og Stempelglede
Distress Ink Bundles Sage
Memento Rich Cocoa
 

4 kommentarer:

  1. Den kop er bare helt utrolig fantastisk. Jeg kan godt forstå hendes reaktion. Tak for alle billederne:-)

    SvarSlett
  2. Wow Wow wow.... denen er bare helt utrolig fantastisk... Utrolig nydelig.. :) Tror jeg må stjele denne ideen og forsøke meg, selv om jeg aldri greier å matche dette kunstverket.. nydelig rett og slett...

    SvarSlett
  3. Oh, WOW!!! What fabulously stunning creations! LOVE the colors--and an amazing idea for a gift! This is beautiful! :)

    SvarSlett
  4. Denne er bare så fin!! Et fantastisk lite kunstverk:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...