13.09.2012

KOM1; "Stempelkort" til ~Tjorven~

Var å handlet på Unik Hobby lørdag 1/9, deriblandt to stempler som skulle sendes innover til ~Tjorven~. Og så startet høstens runde med KOM inne på scrapping.no :D Så da kombinerte jeg de to, kortet til Elin med KOM-rundens oppgave; tallet er 3. Resultatet ble et teposekort med en vri, det er nemlig stempler, og ikke teposer, i dette kortet.

Har "liftet" et av ~Tjorven~s kort, men det er selvsagt justert slik at det er min stil ;) 3 blomster, 3 stilker, 3x3 perler og 3 paneler. Motivet er "Cat's out of the bag" fra Mo Manning.
Dette er første gang jeg fargelegger dette motivet, hadde desverre ikke mer tid tilgjengelig...
Kvist/stilkene er fra Kort og Godt, maken til bomkjøp! Kunne ha funnet meg slike uti bedene; der vokser det nemlig noen SVÆRE Gullklematis der gamle grener har akkurat samme look!
Lukkemekanismen er grungepaper fra TH, stanset ut med en Spellbinder die. Det gikk såvidt :) Klinte den inn med Gesso, og svertet med Distress Walnut Stain. På innsiden av "beltet" har jeg satt på kartong, og gjemt magnet under. Den andre magneten er under det stripete mønsterarket på kortets fremside. (Jepp, nok en herming etter ~Tjorven~)
 
 
Innvendig. Noenlunde samme oppsett, men på høyre side annet format pga stempeloppbevaringen (der det skulle ha vært teposer*haha*). På grunn av at jeg limte stempel-delen fast i basen, så ble den personlige hilsenen skrevet på venstre side. Tag som jeg fikk fra Bente53 bak panelet med personlig hilsen. På den er det brukt 3 ulike hyssinger/hamp.
 
Dette stemplet passet godt syntes jeg, siden Bikuben som er Elins lokale sjappe ikke fører de stemplene hun skulle ha ;)
 
Innsiden av "stempel-delen";
Konseptet "Tallet er 3" fortsetter, her kommer katten løpende ut av sekken og dermed er 3 stempler et faktum. Kattens farger er forøvrig møysommelig plukket ut fra Dertens farger. Derten er en av våre to små sjarmtroll av noen kattunger :)


 

Litt varierende fargegjengivelse her gitt *sukk*
Og her er stemplene dratt litt ut slik at du kan se hvor de er
 

Baksiden. Det er sjeldent jeg tar bilde av baksiden, men denne gangen husket jeg på det :)
Til slutt et bilde av tykkelsen;
Traff ganske så godt med bredden på kortets rygg :)
 
Har brukt;
Bazzill Vanilla, Brown
Mønsterark fra Maja Design (Fika)
Roser fra WOC, svertet med Distress Wild Honey og sprayet med litt Glimmermist
Kvist/stilk fra Kort og Godt
Digistempel "Cat's out of the Bag" fra Mo Manning
Prismacolor Premier for fargelegging (Posene: peach beige, beige sienna,light umber,dark umber, espresso,black. Katt: ører: peach, nectar, pels: henna,mineral orange,terra cotta, black)
MS punch
Spellbinder Label
Tekststempel fra Kort og Godt
Blad-die fra Sizzix
Halvperler kjøpt på eBay, fått en mørkere nyanse mha Touch Marker
Sverting av kanter med Distress Walnut Stain

Tusen takk for stemmene jeg fikk i høstens første KOMrunde, kortet havnet 1 poeng bak 3.plassen. Og det er jo BRA!!!!

Takk for titten :)

8 kommentarer:

  1. Mega stilig kort.... Så tøffe katte stempler, digger katta som løper ut av sekken
    :)

    SvarSlett
  2. Dette kortet er bare SÅ utrolig kult!!! Og mye kulere i virkeligheten enn på bildene, men sånn er det jo alltid med kort!! Har du virkelig liftet et av mine kort?? Så gøy (trodde bare det var lukkemekanismen som du hadde liftet jeg)!!! Så det var SÅNN lukkemekanismen ble laget ja... Jeg syns den var så hard å ta på, så jeg skjønte ikke helt hvordan du hadde lagd den, men gesso forklarer jo hele greia!! Hele kortet er så gjennomført at det er en fryd, og du vet jo hva jeg syns om den fargeleggingen!! Bikuben har forresten fått inn Bildmålarna-stempler (og forsåvidt også papirer) nå, men de selger stemplene sine halvmonterte, så de er litt dyrere enn de på Unik!! Men nå har jeg jo masse Bildmålarna fra Unik, og jeg har også blitt flink til å kjøpe fra Hjerteboden i det siste, så alle scrappepengene går ikke til Strømmen lenger (en del gjør jo det, for det er tross alt "nærme"). Kortet står til utstilling i stua, er så fint atte!!! *klem*

    SvarSlett
  3. Utrolig flott kort! For en jobb! Så forseggjort og personlig at det er en fryd! Må virkelig si at jeg er misunnelig på mottakeren av dette nydelige kortet!!

    SvarSlett
  4. Nå må jeg definitivt komme meg til Oslo, så jeg får sett denne kreasjonen i virkeligheten. Det ser jo helt usannsynlig stilig ut! Og jeg klarer enda ikke helt å forstå hvordan dette "henger sammen", men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg er langt over leggetid her. *S*
    Uansett er det rett og slett FANTASTISK! ;-) ...og jeg er supermisunnelig, altså! :) *Klem*

    SvarSlett
  5. Syns dette kortet var kjempefint!! Så lur måte å brette på slik at det blir oppbevaringslommer i det...

    SvarSlett
  6. Har aldrig sett ett liknande kort och tycker att det är helt outstanding!
    Otroligt läckra stämplar färglagda av en konstnär... alltså, dej! Fenomenalt fint!

    Jag har inga ord. Men jag är otroligt imponerad av detta! Säger bara WOW!!!!

    SvarSlett
  7. Råkult... og nå skal jeg uti hagen å finne kvister (eller dvs jeg skal vente til været er litt snillere og ikke forsøker å kaste meg hit og dit samt dusje meg hele tiden)..

    Utrolig flott. :D

    SvarSlett
  8. This is oh so cute! LOVE the beautiful coloring of the darling image--and the flower accents are wonderful! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...