20.09.2012

KOM 2; Monokromt. Faux postages og blomster med propell

Ronja77 nevnte et sted, eller ti, at hun var lei sverting. Gjett om jeg er! Jeg måtte gjennom 4 farger før jeg endelig ble fornøyd med sluttresultatet. Så jeg har et nesten identisk kort i lilla, et i grønt og et i blått. Det lilla kommer nok i bloggen etterhvert, jeg skal omrokkere litt på det først ;)

Tusen takk til dere som stemte kortet frem til en 3.plass i denne runden av KOM på scrapping.no :)
Over til kortet;

Før jeg glemmer det; tutorial på Faux Postages finner du her :) Siden jeg ikke gadd å gjøre noe med Adobe for å laste ned malen der, så lagde jeg mitt eget prikkeark i Word og printet ut på vanlig kopiark. Prikkene er mørkebrune. Så ble det sverting i flere runder etter at jeg lagde meg en sjablong. Først med Distress Ink Antique Linen, og så to runder med Walnut Stain (jepp, en favoritt!). Så fant jeg frem noen små stempler og stemplet i vei. Det er første gang jeg har brukt disse stemplene på et prosjekt, og jammen ble de brukt nå (husk at det var tre farger før dette kortet også). Snakk om ilddåp :)

Den store sommerfuglen er en Spellbinder die, som har fått en runde med Crackle Accent, og så litt Gesso tilsatt bittelitt Distress Reinker Walnut Stain. De mindre sommerfuglene er MS punch.

 Blonden kjøpte jeg hos Hjerteboden , endelig en blonde jeg klarte å ta i bruk raskt!! Ble rett og slett imponert av meg selv... På samme sted havnet omsider TH sizzlitzen med denne rosetten (den med to små på) i handlekurven. Jeg har somlet lenge før denne ble bestilt, så for å rettferdiggjøre somlingen, så ble den tatt i bruk fort. Senter på blomsten er Co'ordination- Antique Linen, litt pusset ned med sandpapir, og den minste sirkelen ble svertet med... guess :) Fra rosettens bakside er det mørk brun hamp som går ut i forskjellige retninger.
 
Inni kortet:
Litt lysere, siden jeg kun har brukt Walnut Stain til sommerfuglstemplene og sverting av kanter på mønsterarket. Litt kantstempling (fra Vintage Garden- Stempelglede).
  Tekststemplet "Noen mennesker..." er fra Norsk Stempelblad.
 
Baksiden;
Samme lest som innsidene, og med et av mine personlige stempler. Denne er fra RoxStamp.
 
Har brukt;
Bazzill Brown, Vanilla.
Mønsterark fra Maja Design, "Fika".
Faux Postages tutorial
Sommerfuglstempel (det største) fra Inkadinkado (tror jeg det er)
Kantstempel fra Stempelglede "Vintage Garden"
Tekststempel fra Norsk Stempelblad
Alle andre stempler fra settet JCS171 fra Darcie's
MS punch
Spellbinder die
Distress Ink Antique Linen og Walnut Stain
True Hemp
Blonde
Crackle Accent
Gesso
 
 
Takk for at du tittet innom :)
 

5 kommentarer:

  1. Rett og slett lekkert, altså! <3 Den sommerfugl-behandlingen blir jeg nødt til å prøve meg på jeg også engang, for det var en utrolig kul effekt!

    SvarSlett
  2. Vilket otroligt lekkert kort! Nyydelige detaljer og farger!

    SvarSlett
  3. Det är ju såååå fint, det här kortet! Kul att få se in- och baksidan också, allt lika välarbetat. Och brunt är ju min favoritfärg när det gäller kort... så extra plus för det!

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  4. For et fantastisk kort i lækre farver!

    SvarSlett
  5. This is amazing! LOVE the monochrome--and your images are just beautiful! Fabulous elements, too! :) LOVE this card!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...