02.08.2012

Førstehjelpsskrin til min mamma: Del 1

Min mamma fylte 60 år den 28/7, og i kveld har vi feiret med en bedre middag (KVEITE!!! NAMMIS!!)  og Verdens Beste som dessert*slurp* Mitt store prosjekt i sommer har vært et førstehjelpsskrin til henne, men jammen er jeg glad for at jeg fikk disse dagene ekstra på meg for å ferdigstille skrinet. Eller skrin og skrin, det ble nesten mer som en kiste... Ble litt stort :)

Utgangspunktet for skrinet er en kasse kjøpt på Europris for 100-lappen. Veldig hvit hvitfarge, og metallet på den var både stålgrått og antikk bronze. Så første bud var å få endret på det ytre.

Her er utgangspunktet:

    På bildet over hadde jeg allerede fjernet ene delen til låsemekanismen. Jeg har også notert litt på de forskjellige sidene for å holde styr på de ulike kartongbitene som skulle bli nye frontpanel. Å fjerne metall-listene på esken var en jobb jeg ikke ville ta på meg i tilfelle jeg ikke fikk de skikkelig på igjen.

Gangen videre var egentlig lekende enkel: Adirondack Alcohol Ink i fargen "Espresso" var den fargen som best matchet låsen, bazzillene jeg skulle bruke videre samt svertefargen jeg hadde plukket meg ut: Distress Ink Walnut Stain. Jeg er veldig glad i den fargen *blush* Okey, det ble litt kliss og klæsj med alkoholblekk, denne jobben tok jeg ute på verandaen på en av de ytterst få finværsdagene vi har hatt i sommer. Tok to runder med Espresso, for å få bedre dekkevne og for å komme til i små kanter og "blindsoner".

Så var det å kappe til bazzill slik at de passet til. For det er rart med det; ingen sider er like*sukk* Har brukt Orange Peel "Sugar Cream" på eskens sider. Herlig papir, behagelig farge- og helt i tråd med mønsterarkene som skulle brukes på alle duppeditter oppi esken :)

Ikke så mye som minner om Europris her? Alle sider er pyntet etter samme prinsipp, med en swirl i diagonale hjørner (stemplet er fra "Gode Ønsker"-platen til Stempelglede, stemplet med Distress Ink Peeled Paint). Alle kanter av bazzill er svertet med Distress Ink Walnut Stain. Tekst: To alfabet dies fra QuickCuts, og så har Silhouetten vært i farta med løkkeskrift :) :) Alle bokstaver er stanset ut av Bazzill "Hillary". Skygge-bokstavene på lokket er selvfarget med Distress Marker... gjett hvem? Jo, Walnut Stain. Mistenker at den tusjen begynner å nærme seg pensjonering...

Når man åpner lokket så møter man på en hel masse duppeditter.


Mer om det i neste blogginnlegg :D Takk for titten :)

3 kommentarer:

  1. Helt rått Lisbeth... For en tolmodighet du har. Skrinet her er et av de fineste jeg noensinne har sett faktisk.. Alt virker så utrolig gjenomført.. Tenker mor ble glad jeg...:-)

    SvarSlett
  2. Åh, jag vill se meeeeeeer!!!!

    SvarSlett
  3. Rett og sleet ultrakult, dette trot jet er noe av det lekkreste jeg har sett, for en fantastisk gave ide... Nå skal jeg rett til del 2 å ta en kikk, tenkte det var best å starte her...
    :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...