05.08.2012

Førstehjelpsskrinet: Del 3: Ting og tang i esken

Her kommer del 3 av 4 i denne serien min. Her får man bare begynne, mange bilder :) Noe av innholdet er på flere bilder, mens noe annet har klart å snike seg unna alt *sukk*

På bildet over: teeske, papirpose med Ricola, eske med telys, eske med Paracet i medisinglass og ørepropper. Ser nå at noe er nesten helt ute av bildet, så legger inn eget bilde av den rett under her:
Dette er en lepomade*hihi*
Skal love at både min mamma (og min søster) fikk litt mer kinky tanker av denne...


Nærbilde av Antipine (Paracet). Tagen er "Museum Tag" fra MemoryBox. Har limt på en papirremse bak tagen som går rundt det første pilleglasset. På tagen står det "reit:3" siden det er 3 pilleglass til inni esken.

Nærbilde av teesken "Fred og Ro", kaffeposen "Dampende lykke" og telysesken "Lys og Varme".

"Klar tale" er fylt med Ricola, "Grøss og gru" inneholder 3 par strømper, "Munnrens" er en Vademecum-flaske for de gangene mindre pene ord er i farta. En pose med "Hører-ikke-propper" i fremkant av bildet.
"Du-er-elsket-konfekt" i papirpose og noen pilleglass.

Dette er favoritt-snopet til mamma, så da ble det et naturlig innhold i "Du er elsket konfekt".

Nærbilde av "Mot sure tær" (fotsalt), Dyrepiller, Savnepiller,Arbeidslystpiller, Allergipiller og nyheten Tålmodighetskrem :)

"Tåretørk" og "Festen-er-over-tørk".
Lommetørkle-papir fra Lambi og sminkefjerner-servietter *hihi*

"Trøsteplaten" samt en hel del pilleglass :)

Mørk sjokolade med mint, og her har det dukket opp enda noen pilleglass i tillegg til de fra forrige bilde.
Nærbilde over og under: Satser på at bildene viser hva pillene er.

Jepp, er klar over at det står Romatikk-piller. Feilen er rettet opp.
Kjente kort for de som har sett andre førstehjelpsskrin rundt om på nettet. På bildet under introduserer jeg et nytt medlem i kortfamilien: Trumfkortet!!! Jeg funderte lenge på om det skulle bli "Gullkort", "Sjefskort"(Mastercard-spin off) eller "Siste Stikk", men landet på "Trumfkort" denne gangen.

Apropo Trumfkortet; hun fikk en liten "attpåtil" gave av sin mann da dette kortet kom frem; En kopp han kjøpte i London i fjor med følgende tekst: Mrs Always Right *knegg*


PUUUUUH!!! Det var siste bilde i dette innlegget, men tro dere meg: det kommer et innlegg til!!!

Noe av det jeg har brukt her er:
Bazzill: Hillary, Rain Forest, Sugar Cream, Brown
Ballchain fra TH
Bazzillrester (de siste to bildene)
Pilleglass fra Rox Stamps
Pilleglass (kork-kork) kjøpt fra eBay
Eyelets og hamp til lukkemekanismer
Silhouetten for utstansing av esken til "Tåretørk"
Bazzill Double Thick Cardstock for alle esker med hvit base
Hvit og brun papirpose
Kaffepose med hele bønner
Piller: Knott, Non Stop, Mentos, Mentol-pastiller, kakestrø, Lackerol, 2 typer tyggegummi, Doc Halslinser, Ricola+++


Gjengangere her er Distress Ink Walnut Stain, Bazzill Sugar Cream og mønsterark fra "Ska vi ta en Fika?" fra Maja Design. Etikettene på krukker og esker er stort sett avkapp og rester fra kort og sidepaneler fra skrinet. Jeg har ikke så mange rester av de arkene jeg har påbegynt for å si det rett ut, det meste er brukt!! (Men det betyr ikke at jeg er tom for arkene altså:) )

Alle esker er laget fra bunnen. Og om jeg må si det; de er egentlig ganske så tilpasset både innholdet og de andre eskene slik at alle fikk plass.

7 kommentarer:

  1. Er så mektig imponert av alt det du har laget fra små til store esker, tags, og alt det som hører til.. Dette er noe av det mest kreative jeg noen gang har sett.
    Kan nesten ikke vente til siste innlegget ditt :)

    SvarSlett
  2. Glemte å si at den taggen rundt leppepomaden her jeg sansen for, hi,hi, :)))))))

    SvarSlett
  3. Gillar ALLT med denna! Välgjord och vacker och med en härligt humoristiskt innehåll!

    SvarSlett
  4. Helt fantastisk.. Jeg blir bare mer og mer imponert jeg.. Digger, digger virkelig dette skrinet altså.. :-)

    SvarSlett
  5. OMG! dette er et skikkelig omfattende førstehjelpsskrin, skjønner jeg... Kjempeflott! Dette må virkelig ha falt i smak! :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig flott denne ble! For en hyggelig gave å få!

    SvarSlett
  7. Denne her var bare super flott og utoli morsom..
    men lurte på om du kunne ha sendt meg hva det står på pille glassene...
    Tenkte å prøve å lage noe lignende sjøl, men er ikkje så kreativ med ordformuleringer :P

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...