07.08.2012

Førstehjelpskrinet Del 4: Gruppebilde og bursdagskortet

Endelig, siste innlegg om denne saken ;9
Tusen, tusen takk til dere som har kommentert så langt *KLEM til dere* Jeg har hatt masse nattevakter i det siste, og da har man rett og slett ikke overskudd til så mye annet. Men jeg har lest kommentarene, og jeg blir sååå glad :D
Bursdagskortet til min kjære mamma :)
For evigheter fikk jeg en utfordring av ~Tjorven~: 5 mønsterark og osteklut. Vel, her er mitt endelige resultat, etter en del "oppvarmingskort" som tidligere har blitt vist her i bloggen.
Skissen til kortet fant jeg på utfordringsbloggen til Verve. Der er det fryktelig mange lekre skisser som jeg har forelsket meg i altså <3

Som før; det går i Maja Designs "Ska vi ta en fika?" og  Bazzill "Sugar Cream". Av en eller annen grunn har jeg brukt Bazzill "Tawny Light" eller hva den nå het som base på kortet :s Kortet er forholdsvis enkelt, for tid er ikke akkurat det jeg har hatt mer enn nok av de siste ukene.

Skal vi se... Teksten på fremsiden har jeg laget i WordArt. Fonten er Gabrielle, en font jeg virkelig har fått DILLA på. Det er samme font som er brukt på selve førstehjelpsskrinet, all "løkkeskriften" der. Og det er Gabrielle jeg har brukt som vannmerketekst ei god stund også ;)

Doily Circle fra Lifestyle Crafts har blitt en favoritt, og på tagen har jeg brukt Doily Square fra LC for å så pyntekant. Kattecharmen kjøpte jeg fra Hong Kong ifjor, og jeg har omsider begynt å bruke jump rings!!!Det var ikke så lett, så jeg får øve videre på fremtidige kort *hehe* En liten snurr med Divine Twine (Var det Perfect Plum denne het?) fra Ronja77 er med her, samt ~Tjorven~s påbud om osteklut... ;) Kanter er svertet med Distress Ink "Dusty Concord",  Distress Marker "Chipped Sapphire" for å tegne på søm. Silkebåndet jeg har brukt er også fra Hong Kong, men en annen butikk enn kattecharmen.
Nærbilde av den lille søte kattepusen :) Jeg er jo nyforelska i en liten pusegutt for tiden, gleder meg til han flytter hit til oss om 4-6 uker... Vel, over til saken, mamma er et kattemenneske også, så det er derfor denne charmen er med. Og det faktum at jeg ikke er så flink til å bruke charms...
Inni kortet har jeg gjort akkurat det samme som på fremsiden, minus tag. "Klem til deg!"-stempel fra gud vet hvor, og på høyre siden personlig hilsen som er sladdet.


Og så til slutt; gruppebilde for innholdet i førstehjelpsskrinet!!!

 
Når man ser alt sammen samtidig kan man jo lure på hvordan alt egentlig får plass oppi kassa som en gang var en kjiping fra Europris. Men plass ble det :) Mamma ble kjempeglad for denne unike gaven, og har allerede lagt inn en bestilling på et førstehjelpsskrin for 70åring. Men det er først om 3 år, og det må jeg nesten si jeg er glad for :D Det blir nok noen enklere varianter før den tid, men et slikt enormt prosjekt får være forbeholdt de på 60, 70, 80, 90...

...og se, nederst til venstre er klypene for å holde rynkene på plass ;)

Noen som vil gjette på ca hvor mange timer jeg har brukt på hele dette prosjektet?

Nå skal jeg på ferie en ukes tid, herlige Helgelandskysten har ropt på meg lenge *drømme drømme* Hvem bryr seg om evnt dårlig vær, så lenge man er på sitt drømmested?

4 kommentarer:

  1. Hvor mange timer... umulig å gjette! Men sluttresultatet ser definitivt ut til å være verdt det! Fantastisk flott ble det!:-)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å se det ferdige resultatet med alle esker og innhold på et bildet, dette må jo være tilpasset nokså godt for å få plass i selve boksen. Fantastisk flott ble det i alle fall!
    Tipper det hele har vært et langtids prosjekt
    :)

    SvarSlett
  3. Ett underbart kort till din mamma!

    Och gruppbilden på innehållet... gör ju allt ännu mer imponerande! SÅÅÅÅÅ fantastiskt fint!!!!!

    SvarSlett
  4. Litt av et førstehjelpsskrin må jeg si! Så MYE innhold, morsomme tekster og veldig forseggjort.

    Tør ikke tippe antall timer du har brukt en gang. Bøyer meg i støvet for deg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...