02.07.2012

Victoria Concordia Crescit (kort nr 2 idag)

Min far har bursdag 4.juli, så jeg lagde dette kortet i går siden det blir litt travelt de nesten dagene.
Jeg HATER fotball, så det var en prøvelse. Og at fargene er rødt, hvitt og blått gjør ikke saken bedre!!!  Fyttirakkeren, jeg ble svett... Men fattern skal få fotballkort, og det med favorittlaget gjennom alle år; Arsenal. Som på forrige kort jeg la ut, måtte jeg lime inn "blogspot" i etterkant pga "tekniske problemer" med GIMP. Men, da jeg fant bildet av en feirende Persie hjalp det på, det hjelper med noe kjekt å se på??? ;)

Printet ut emblemet i et stort antall, litt forskjellige størrelser. Bildet av hjemmebanen Emirates Stadion som bakgrunnsbilde der jeg har brukt selvlaget PNG-versjon av Persie som er integrert i dette bildet. Klippet også ut et bilde av kapteinen Robin Van Persie en gang til og monterte det på 3D-puter til slutt. Arsenalballen har fått en epoxysticker på seg. Miklet også sammen en "No 1-fan-plakat" med navnet til faren min på. GIMP er veldig gøy når jeg får det til hehe:)
Ganske enkelt kort som tok mye tid i både klipping og redigering.

Inni kortet;
Mottoet til Arsenal "Victoria Concordia Crescit" betyr "Seier kommer fra harmoni", eller som det heter på engelsk; "Victory comes through harmony". Bokstavene er stanset ut med Sizzixalfabetet Playground i mangel på andre skygge-alfabeter. Flaks at jeg ikke har fått solgt alfabetet ;)

Har brukt;

GIMP for massiv bilderedigering
Bazzill i rødt, hvit og blått
Coordinations-kartong for skygge til bokstaver (var eneste jeg hadde i tilnærmet lik farge som på emblemene som er printet ut)
Printet ut div. Arsenal-stuff
1" epoxy sticker

1 kommentar:

  1. Så bra fotball kort du har laget, kjempe kreativt, dette likte jeg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...