27.07.2012

3 kondolansekort

Mottok onsdag 18/7 den ufattelig triste beskjeden om at fetteren til noen av mine søskenbarn døde brått og uventet, bare 44 år gammel. Siden han "alltid var der" da vi var mye hos min tante da jeg var yngre, syntes jeg at kort, det må de nærmeste pårørende få. Ei lita jente mista sin far, ei jente min eldste datter har lekt mye med på besøk i hjembygda dems...  Idag var begravelsen, så legger ut bildene av kortene nå. Det første kortet er til datteren hans, og hennes mor.
Kortenes fremside vises først, og til slutt kommer en utstyrsliste og flere bilder for hvert av kortene til slutt.

Nummer 1
 Nummer 2

Nummer 3


Kort nummer 1:
Kors og blomstre er stempler fra Heartfelt Creations, det samme er kors-dien. Rammen rundt er Doily Square-dies fra Lifestyle crafts. Mønsterarket er baksiden av et juleark fra Ladybug. Ellers brukt Bazzill i hvitt og lys lilla. Motiv fargelagt med Touch Markers. Denne gangen har jeg ikke svertet kanter, men rufset de til før de fikk påført Stickles Diamond. Diktet innvendig er funnet på nett, syntes det var så vakkert; det ser fremover og bakover, og på både glede og sorg.


Kort nummer 2:
Er en enklere variant. Nok en gang er det korset fra Heartfelt som er brukt, det store er kun embosset. Det som er plassert midt på det store er kuttet og embosset, samt svertet med Maja Roads Metallic Bright Silver. La også de små hjertene som egentlig løsner fra korset tilbake på plass. Bakpanelet er embosset med embossingfolderen "Damask" fra Sizzix/Tim Holtz.
Blomstene er fra Ridderholm. Her har jeg skjøvet blomsten av "støvbærer/stilk" og tredd innpå en annen slik at jeg fikk de doble. Farget den ene delen av blomstene med en selvlaget blanding av Tattered Angels Chalkboard Glimmerspray "Chalk", Distress Reinkers Milled Lavender (3 dråper) og Pumice Stone (1 bitteliten dråpe) til jeg fikk ønsket farge. Den andre delen av blomstene er behandlet med ren Chalkboard "Chalk". Brukte pensel for påføring. Diktet inni kortet har jeg fra før brukt på tidligere kondolansekort.


Kort nummer 3:
Her er et stempel fra Inkadinkado blikkfanget, det heter "Still life" og er fra produsentens side ment for dåp. Men, etter å ha rådspurt meg på forumet kom vi frem til at det passer til kondolansekort også. Har brukt Doily Circle fra Lifestyle Crafts til å stanse ut stempeltrykket samt for en ekstra ramme. Hamp fra True Hemp, Vintage-fargene. Dikt funnet på nett.


Er det noe du lurer på så bare spør.

Takk for titten :)

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...