22.03.2012

Konfirmasjonskort til Mathilde

Her er min Pion-debut :) Falt etterhvert helt pladask for Viol og de tilhørende arkene med lilla nyanser fra Sagaen om våren. Forøvrig mitt første Sugar Nellie motiv også, her er Lizzie- et av mange nydelige stempler jeg har sett rundt i blogglandia og på scrapping.no. Lizzie er fargelagt med Prismacolor Premier, mitt 3. forsøk med disse fargeblyantene (jeg må innrømme at jeg liker de mer og mer!!!)
Kortet er 6x6 sammenbrettet.


Ønsker å delta i følgende utfordringer med kortet:
Papirdokkenes utfordring#24 Alt er lov
Scrap'a'Longs utfordring #14 Bildeinspirasjon
Divas by Design Challenge 27 Distressing




Jeg vurderte om jeg skulle ha "Til konfirmanten" stempel på fremsiden, men fant ikke noe egnet sted :)
Tusen takk til ~Tjorven~ som bistod meg med nødhjelp midt i natten da jeg hadde gjort en bommert på innsiden :)
Baksiden.Her brukte jeg ikke grønn bazzill som matte

På dette mønsterarkpanelet (innvendig venstre side) måtte jeg jukse slik at jeg fikk med begge hjørnene av 6x6arket. Ca midt på bildet, mellom to sømstreker er det skjøtet. Ikke så lett å få øye på. Det jeg gjorde her var å kappe arket i to, legge de med litt overlapp for så å skjære "overlappingen" når de to delene var justert slik at jeg fikk rett lengde totalt sett. Kaller dette tapetseringsmetoden, siden det er slik jeg lærte å få fine skjøter på tapeter :D

Har brukt:
Prismacolor Premier for fargelegging av motiv
Mønsterark fra Pions Sagaen om Våren
Bazzill hvit smooth, Parakeet og en lillanyanse som har gått ut av produksjon (SYND!!!Nydelig farge!!!)
Doily-die fra Cheery Lynn (French Pastry)
Blomster og blader fra Wild Orchid Craft, de lilla er farget med Distress Marker "Victorian Velvet"
McGill-punch for de greinete bladene
Halvperler kjøpt på Ebay
Sømmen er påtegnet med Distress Marker Aged Mahogany
Distress Victorian Velvet er brukt til sverting av kanter

5 kommentarer:

  1. Så utrolig nydelig kort. Med et vakkert motiv som du har fargelagt kjempeflott.
    Takk for at du deler med oss hos Papirdokkene.

    Klem :o)

    SvarSlett
  2. what gorgeous colours - so pretty
    Thanks for joining us at Diva's this week
    Lisa x

    SvarSlett
  3. Kjempeflott! Og virkelig herlige fragekombinasjon :)

    Takk for at du scrapper med Papirdokkene

    SvarSlett
  4. Så nydelig kort, og nydelige farger:)

    ha en fim dag maya

    SvarSlett
  5. Så nydelig kort, herlige farger du har brukt her!

    Tusen takk for herlig bidrag til utfordringen vår hos Scrap'a'long!

    Klem Stine :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...