06.02.2012

Scrapperommet mitt

Da legger jeg ut bildene av et ryddet scrapperom! Mer ryddig får jeg det ikke, for et eller annet sted må rotet også *hehe*
 Det gjenstår å sortere litt blandt charms, klistremerker, alfabet, stickers og thickers og gud vet, men er da ihvertfall ferdig med perlene ;) Noen stempler er fortsatt hjemløse, men orker ikke å begynne med de i denne omgangen.

Jeg har brukt 1 1/2 skisseark-blokk, to ruller med Biltema-tape og nesten 1 liter hvit akrylmaling for å få esker og andre hjemmelagde løsninger til å bli hvite.

Her bor Big Shoten med tilbehør, foldemappa (med klistermerker, rubons etc), samt en eske med Ziplock-poser og en med doruller. Det er en stang til med MSpuncher over alt dette igjen, men den ble visst ikke med på bildet.

To bokser fra Staples som inneholder det meste av mønsterark. Provisorisk løsning for å få de litt opp fra gulvet hehe. Kameraveska i forgrunn.

Scrappeplassen min. PCen behørlig på plass, og høyttalere i hylla *juhu*

I permene er det dies og stempler. I hyllen under er det også stempler. I skuffene er det punchere, verktøy, alkoholblekk, stempelputer, diverse småtteri av utstyr. I de hvite boksene er det resteark og utstyr til Zutter (BIA). I Tim Holtz-bokser bor alle Distress Stains pluss en hel del dill dall.

Esker på esker med bånd, fjær, permer, chopboard, kartong (ikke bazzill), bølgepapp, blomster++
Har "kledd opp" en del gamle puslespill-esker med hvitt papir; her oppbevares hambleys, bazzill og mønsterark med pyntekanter, foam, arkblokker for alkoholbaserte tusjer, akvarellark, kopiark, fotopapir++++ Silhouetten og lamineringsmaskina står oppå sammen med en hanefar jeg fikk for mange år siden...
Scrappeplassen til eldstejenta. Hun har selskap av printeren, promarkerne og deler av blomsteroppbevaringen (magnettavle). Benkeplaten er en kassert kjøkkenplate som skal males til sommeren. Døra i bakgrunnen skal kles inn og alle trehvite hylleplater skal hvitmales når sommeren kommer.

En del rotehyller- men et sted må det gjøres av.
Her er 97% av bazzillen min da, i de to hyllene med gjennomsiktige papertakere. I den nederste hvite esken er alle Lettersize-bazillen min, og i esken over den er alle 6x6 og 8x8 blokkene mine. Helt nederst har eldstejenta fått satt en del oppslagsverk i skolesammenheng.
Så over til noen nærbilder :)

Hyllene over scrappeplassen min. Glasskrukker med noen blomster og litt annet dill.
Noen av krukkene. Stanga under er egentlig fra en slik rist man setter varme stekeplater på (fra IKEA). Festet med øyeskruer, og jeg har lagd noen enkle kroker selv som jeg kan henge små poser med "kjekt å ha"-nips.

To ferrero Rocher-esker med blomster, pakken med gasbindet jeg bruker som osteklut, "oppskriftsheftet" som jeg tidligere har lagt ut i bloggen.
Verktøykasser med sommerfugler, charms, andre metallting, små limtuber fra Panduro, epoxystickers +++ Det er ikke måte på hva som er i disse to kassene-gruer meg til å begynne med sortering der *dååån* I den hvite hylla over er det ikke så mye, mest et lager for lys, limprodukter av både flytende og ikke-flytende, Le Plume-tusjer, akrylmaling..tja, det er vel ganske mye oppi der likevel?
En gammel krydderhylle fra IKEA ble overflødig etter denne opprydningen, men det varte ikke lenge. Jeg bare snudde den, slik at den ligger istedet- dermed kan jeg plassere diverse lengre ting inni der uten fare for at de tar skade. 
Lagde en hylleløsning for Distress og Memento-putene mine. Materialer brukt er tykktykktykk kartong som Bazzill har blitt beskyttet med for postgang fra USA :D
Nye kommoder for sverteputene mine!!Har brukt 3 glassperler for hvert håndtak, samt halvperler som føtter. Har fire ledige skuffer i den ene her- må se å få ordnet det snart slik at jeg får satt håndtak på de også :D



Håndtak fra Kort&Godt er brukt i endene på svertepute-kommodene.

Det var en liten omvisning på rommet mitt, det er vel ikke så lenge det ser slik ut her inne...

Denne "oppussingen" kostet meg ikke mer enn 2 skisseark-blokker, 1 liter akrylmaling og to ruller Biltematape. Og ja; en eske med øyeskruer *hehe* ALT annet var allerede inne på rommet da sjauingen tok til. Så egentlig har jeg vel gått i pluss???? Om ikke annet så ble det oppussing på sparebluss *hihi*

Forresten, et siste bilde!!! Hele tigeren min må få lov til å bli med, ikke sant? Denne tegnet jeg med kull på gråpapir i 1994. Vi fikk utdelt et bittelite bilde, og skulle forstørre dette. Tegningen min måler ca 50x 80 cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...